VOORBEREIDINGEN ZIJN GEDAAN ... AKTIE! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Twan en Carolien - WaarBenJij.nu VOORBEREIDINGEN ZIJN GEDAAN ... AKTIE! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Twan en Carolien - WaarBenJij.nu

VOORBEREIDINGEN ZIJN GEDAAN ... AKTIE!

Blijf op de hoogte en volg Twan en Carolien

17 September 2018 | Nepal, Kathmandu

We zitten bij de Budanath. De ogen van Boeddha kijken de wereld in.
Al prevelend en biddend lopen de pelgrims hun rondes in de langzaam warmer wordende ochtend.
Rook stijgt op van de offers en de gebedsvlaggen wapperen in de wind. Soms zou je zomaar hier de tijd willen laten stilstaan; geen krant, geen Trump, geen miljoenennota, geen etc…

Gisteravond zijn we erg blij gemaakt met de opbrengst van het Beach golftoernooi van Lionsclub Schouwen-Duiveland. Maar liefst 5600 euro werd bij elkaar geslagen. GEWELDIG!!! Ik had een live verbinding met skype voor de uitreiking. 100% zeker dat we nu de Biometric scan in november kunnen meenemen!
Hier in Nepal lopen onze voorbereidingen op onze missie op een eind. Over een 8 weken zijn we terug. Erg veel zin in! Zeker met de mensen van ons PIT team die meegaan.
Het is een uur in de middag als we samenzitten met Deepak op een binnenplaatsje achter een van de drukke straatjes van Thamel. Bij een bakkerijtje. Deepak heeft hier ooit als hulp gewerkt. Aan de geur te ruiken en de etalage te zien weten ze lekker gebak te maken. Zelfs een appelflap zit in het assortiment!
Deepak heeft enkele dagen moeten reizen om ons hier te ontmoeten. Hij zat vast op 4600 meter op de Everest in verband met het weer! Fijn ‘onze’ gids weer te zien. Na een paar reizen is er een speciale band die moeilijk te omschrijven is. Ook met hem nemen we ons programma door. Mooie is dat Deepak al jarenlang gids is in zowel het Annapurna als het Everest gebied. Hij is vanaf het begin betrokken bij ons project en weet wat er gevraagd wordt.
Straks als we de vleugels van het vliegtuig ons van Nepalese bodem gaan tillen wacht thuis de volgende mission. Zoveel mogelijk fundraising bij elkaar krijgen zodat we niet alleen TAKAM kunnen realiseren maar mogelijk ook nog enkele surgical eye camps in het diepe oosten van Nepal of Mustang. Vanaf komende week zullen onze Pit teamleden je mogelijk benaderen om met ons “mee te opereren”. Zeker is dat het bedrag voor 100% dat je support naar ons doel gaat.
Ook de vele reacties die we mochten ontvangen via facebook, Lekker Etten-Leur en waarbenjij.nu zijn ons veel waard! Dank en volg ons als je denkt hier wil ik aan mee opereren!

• 17 September 2018 - 13:44

Herbert:

Wat een successen allemaal!!!! Veilige home reis en tot spoedig ziens,

• 17 September 2018 - 19:51

Mart:

Super dat we een live verbindingen hadden Twan tijdens de uitreiking van de cheque door Lionsclub Schouwen-Duiveland. Hier kunnen we weer 160 mensen het licht terug in de ogen geven.
    Nog heel veel succes met de laatste voorbereidingen en alvast een goede en behouden terugreis.