Ingepakt! - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Twan en Carolien - WaarBenJij.nu Ingepakt! - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Twan en Carolien - WaarBenJij.nu

Ingepakt!

Door: Twan Robbeson

Blijf op de hoogte en volg Twan en Carolien

13 Maart 2016 | Myanmar, Pagan


“This is your captain speaking: cabincrew take your seats please, we start the landingprocedure for Yangon Airport in five minutes”. De daling wordt ingezet en even later zie ik vanuit het donker beneden me de goudkleurige Schwedagonpagode trots boven Yangoon glinsteren. De propellers maken een draai richting de landingsbaan. Terug in Yangoon. Wat zijn de drie weken voorbij gevlogen maar wat was het de moeite waard. De vismarkt van Yangon, de wandeling rond Hsipaw, de bruiloft, de trein die nooit kwam, de trekking in de bergen en overnachting bij locals, de test met de mountainbikes, treinrit rond Yangon, lange nekken van Loikaw, het onbekende deel van het Inle meer, de ballonvlucht over het Inle, zonsopgangen en verduistering in Bagan, de kleurrijke markten maar vooral de vele ontmoetingen maakten het tot een bijzondere reis. Myanmar heeft ons opnieuw weten te verrassen! Daarnaast heb ik de nodige nieuwe bestemmingen gezien die de moeite waard zijn voor PIT. Niet altijd geschikt voor iedereen maar wel voor iedereen wat. Ik wacht op mijn tas en zwaai naar mijn gids. Nog 1(!) avond in Yangon. Ik denk dat ik direct nog maar even naar de Schwedagon Pagode ga om ‘tot snel’ te zeggen, een kaarsje op te steken voor jullie allemaal die ons weer gevolgd hebben en met ons hebben meegereisd. Daarna naar de Hitachi Tower wat een soort van sky-restaurant heeft of Chinatown. “Bottle Myanmarbeer please” zal het wel worden.
Morgen-zaterdag- heb ik een koffiemeeting met Pyone, de assistente van onze agent hier op hun kantoor. Met haar neem ik dan nog wat ideetjes, suggesties en de resultaten van de diverse testonderdelen door. Ik laat -denk ik- de vismarkt maar schieten en denk dat ik uitslaap. Misschien nog even een rondje door de stad? Mijn camera is ingepakt. Het kan ook wel. De schijfjes zijn vol met fantastische herinneringen maar nog mooier is dat deze ook in mijn hoofd zitten. “A good traveler has no fixed plans for arriving” staat op mijn t-shirt. Helaas gaat dat niet op! Ik heb toch ook weer zin om zondag thuis samen aan een wijntje te zitten, bij pa en ma te eten en maandag vroeg aan de slag te gaan met de nodige leuke uitdagingen voor PEP.

MINGALABAR uit Myanmar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Twan en Carolien

Actief sinds 22 Juni 2012
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 57122

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2019 - 11 November 2019

Surgical Eye Camp Mustang, Nepal 2019

28 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Voorbereiding Eye Surgical Camp Mustang

09 November 2018 - 22 November 2018

Takam

11 September 2018 - 20 September 2018

Voorbereidingsreis II Eye Surgical Camp

29 November 2017 - 09 December 2017

Nepal voorbereidingsreis Eye Surgical Camp

14 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Upper Mustang

20 Februari 2016 - 12 Maart 2016

Back2Birma

04 Juli 2013 - 29 Juli 2013

Namibie2013

04 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

From Uzbekistan to Pamir Highway

Landen bezocht: