Ingepakt! - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Twan en Carolien - WaarBenJij.nu Ingepakt! - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Twan en Carolien - WaarBenJij.nu

Ingepakt!

Door: Twan Robbeson

Blijf op de hoogte en volg Twan en Carolien

13 Maart 2016 | Myanmar, Pagan

“This is your captain speaking: cabincrew take your seats please, we start the landingprocedure for Yangon Airport in five minutes”. De daling wordt ingezet en even later zie ik vanuit het donker beneden me de goudkleurige Schwedagonpagode trots boven Yangoon glinsteren. De propellers maken een draai richting de landingsbaan. Terug in Yangoon. Wat zijn de drie weken voorbij gevlogen maar wat was het de moeite waard. De vismarkt van Yangon, de wandeling rond Hsipaw, de bruiloft, de trein die nooit kwam, de trekking in de bergen en overnachting bij locals, de test met de mountainbikes, treinrit rond Yangon, lange nekken van Loikaw, het onbekende deel van het Inle meer, de ballonvlucht over het Inle, zonsopgangen en verduistering in Bagan, de kleurrijke markten maar vooral de vele ontmoetingen maakten het tot een bijzondere reis. Myanmar heeft ons opnieuw weten te verrassen! Daarnaast heb ik de nodige nieuwe bestemmingen gezien die de moeite waard zijn voor PIT. Niet altijd geschikt voor iedereen maar wel voor iedereen wat. Ik wacht op mijn tas en zwaai naar mijn gids. Nog 1(!) avond in Yangon. Ik denk dat ik direct nog maar even naar de Schwedagon Pagode ga om ‘tot snel’ te zeggen, een kaarsje op te steken voor jullie allemaal die ons weer gevolgd hebben en met ons hebben meegereisd. Daarna naar de Hitachi Tower wat een soort van sky-restaurant heeft of Chinatown. “Bottle Myanmarbeer please” zal het wel worden.
Morgen-zaterdag- heb ik een koffiemeeting met Pyone, de assistente van onze agent hier op hun kantoor. Met haar neem ik dan nog wat ideetjes, suggesties en de resultaten van de diverse testonderdelen door. Ik laat -denk ik- de vismarkt maar schieten en denk dat ik uitslaap. Misschien nog even een rondje door de stad? Mijn camera is ingepakt. Het kan ook wel. De schijfjes zijn vol met fantastische herinneringen maar nog mooier is dat deze ook in mijn hoofd zitten. “A good traveler has no fixed plans for arriving” staat op mijn t-shirt. Helaas gaat dat niet op! Ik heb toch ook weer zin om zondag thuis samen aan een wijntje te zitten, bij pa en ma te eten en maandag vroeg aan de slag te gaan met de nodige leuke uitdagingen voor PEP.

MINGALABAR uit Myanmar!